torsdag 18 mars 2010

Chris Isaak och jag



Jag har funderat mycket över det där, om jag ska ha någon "inriktning" på det jag skriver här. Om jag ska "nischa" mig, liksom. De säger att det underlättar för läsarna (fast, vilka läsare?).

Jag tror jag skiter i det. Jag skriver lite bara.

I förrgår kom jag hem från New York. Det var min första resa till Amerika. I hela mitt 29-åriga liv hade jag fram till nu inte satt min fot i det Nya landet.
Jag reste ensam. Jag jobbade en dag. Jag var ledig i tre dagar. Jag hann bland annat med följande:
1. sola ansiktet och lite av underarmarna i Central Park.
2. köpa solglasögon på Bloomingdale's.
3. äta brunch med bacon, ägg och american pancakes tre morgnar i rad.
4. köpa banan/jordgubbs-smoothie på Starbucks.
5. åka massor av tunnelbana.
6. dregla över Chris Isaak in real life.

Sista punkten skedde på arbetstid. Jag var på Waldorf Astoria för att bevaka Rock and Roll Hall of Fame Induction Ceremony. Abba blev invalda. Klart jobbet skickar någon!

Nästa inlägg kommer nog handla om amerikanska Vogue. Stundtals avskyr jag att jag kan bli besatt av ett ytligt magasin. Men sån är jag. I bland.

Inga kommentarer: